torsdag 6 februari 2014

Min dröm...

Varje dag när jag står på jobbet och blickar ut så drömmer jag mig bort.
Till dom nya fräscha tomma butikerna som dom håller på och bygger rakt över gatan med stora skyltfönster...
Inte för att jag inte trivs på mitt jobb för det älskar jag och vi ska flytta rakt över gatan till dom nya lokalerna men en dröm om en egen liten butik med massor med inredning och tyger och tyll.
Vackert levande skyltfönster som byts varje vecka som får människor att stanna till och drömma sig bort.
En del drömmar kanske bara ska stanna där,...som just en dröm?
Men vem vet? kanske en dag.

Tills dess drömmer jag vidare.

Ta hand om er..
Veronica.



11 kommentarer:

  1. Tänk att jag har en liknande dröm att få ha en egen inredningsbutik med lite blommor då min stora dröm är att få bli florist :) En dag kanske.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja och blommor, jag har ju gått blomsterkurser i skolan.
    Vem vet en dag kanske vår dröm blir sann? =)
    Ska bara vinna en slant på Lotto först =)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ja vill med ha en lite butik. Ska vi slå våra kloka huvuden ihop? Kram

    SvaraRadera
  4. Ja Lotta men inte i Ringarum va? =) Kramen.

    SvaraRadera
  5. Ja, du som e så duktig med inredning skulle ha en inredningsbutik och skärma av med ett fik. Det skulle gå så bra för dig. Satsa på det. Man måste våga för att vinna;-)
    Må så fint i stadens fina miljö.

    SvaraRadera
  6. Glömde säga att med den charm och glädje levererar du mycket till kunder. Du fångar många människors trygghet och tillit. Lycka till i framtiden.

    SvaraRadera
  7. Oj tusen tack vad smickrad jag blir. Nästan så jag blir mer sugen nu. Vem vet? Hoppas du besöker mig och min butik i så fall.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  8. Med de fina tavlor och den fina inredning som ditt fik kommer att ha, ja då kommer jag att vara stammis i stans finaste fik;-)

    SvaraRadera
  9. =) Tack så himla trevligt.
    Önskar dig en underbar helg.

    SvaraRadera
  10. Om din dröm är stark så nöj dig inte med att drömma. Bara gör det! Du har inget att förlora....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  11. Tack Anna jag inspireras av dig, så stark och självständig tuff kvinna.
    Ha en fin kväll, kramar.

    SvaraRadera