tisdag 17 juni 2014

Hjärtliga människor..

I söndags for vi iväg, hjärtat och jag, 9 mil hemifrån efter att ha hittat en annons på Blocket med ett förtält till husvagnen vi önskat oss.
Halva priset mot nytt och det var oanvänt så det var bara att slå till.
När vi kom fram så möttes vi av de mest hjärtliga människor och vi blev bjudna på eftermiddagskaffe och kakor i deras trädgård.
Efter 1,5 timme blev det dax att tacka så mycket och åka hemåt igen, men innan dess fick jag följa med damen på en liten tur i hennes trädgård och växthus =)
Med oss fick vi även Tomatplantor och blommor som hon hade sått =)
Så rart.
Nu har jag planterat ner dom och även sått en annan sorts blommor i bunkar och krukor så länge, för att när våra pallkragar är färdigmålande och utplacerade så ska dom få växa till sig där.

Önskar er en fin dag.





6 kommentarer:

  1. Nej men vad gulligt. Inte många människor som är så.
    Kul att få växter sådär :)
    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev så glad ända in i hjärtat och log hela vägen hem.
      Kramar.

      Radera
  2. Som man bemöter andra blir man själv bemött. Du är alltid glad och trevlig tänk om alla vore likaså;-)
    Ha en bra dag och lycka till med plantorna.
    Gammelgrannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så rar du är =)
      Jag hoppas jag lyckas med skörden =) Jag vill lära mig och läser på om allt nu.
      Kanske kan man få gröna fingrar en dag? =)
      Kramar.

      Radera
  3. hej hej!
    men va gulligt...:)
    ja världen är full av rara människor..;)
    Vilket fynd med förtältet och vilket fint hus ni bor i.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd! Det är roligt att köpa på Blocket och extra kul när säljarna är så trevliga.

    SvaraRadera