söndag 13 april 2014

Mitt jobb...

Igår fyllde min syster år och jag som egentligen var ledig hoppade in i brist på personal som var sjuk och jobbade lite innan vi for iväg på firande.
Jag passade på att göra en egen prinsessbakelse ala Vonka till min syster =) och fylla upp butiken med massor med nybakat bröd och bullar.
Detta är lite vad som händer på mitt jobb...

Kram.

Egenkomponerad med Lemoncurd och hallongrädde.

Ringla glasyr på wienerbröd...

Lyktar ljuvligt..

Plocka ut bröd till butiken...

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att jobba med bröd och bakverk. Jag skulle dock bli så tjock så byxorna skulle explodera om jag sysslade med sådant, för jag är kakmonstret numero 1.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är himla kul, man går upp i vikt i början men efter ett par oönkade kilon så tröttnar man lite på sötsakerna eftersom man jobbar med det hela dagarna, tack och lov =)

      Radera
  2. Oh, tur jag inte jobbar på bageri :) Du kanske har tips på någon smarrig fyllning i tårta till dop?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja men man tröttnar lite efter ett tag tack och lov =)
      Jag gillar Moussefyllning te.x hallonmousse och vit choklad mousse, eller färska mosade hallon och vitchokladmousse, kombinationen sött och syrligt fräscht.

      Ska du göra egen tårta?
      Himla kul med annorlunda och vackra tårtor.
      Kramar.

      Radera