söndag 20 april 2014

Sol...

Å vilken dag vi haft, soligt och varmt så det blev frukost på Altanen med en vän som sovit över hos oss. Vi satt länge, från kl 09.00 till 13.00 och bara njöt.
Efter att hon åkte hem så satte jag och sambon igång med diverse projekt.
Jag gick och hämtade krukorna med Klematis som jag bara hade ställt in i ett förråd på senhösten.
Har inte vattnad dom eller brytt mig om dom på något sett och tro att jag blev förvånad när jag släpat ut dom och såg att det kommit nya knoppar =)
Jag som inte har en uns gröna fingrar men som försöker lära mig blev mäkta stolt och slet bord dom vissna bladen och bar upp dom på Altanen och skvätte på lite vatten.

Nu efter många timmar ute i friska luften sitter vi i soffan matta, aningen svedda i skinnet och nöjda.
Kommer nog sova som en klubbad inatt för frisk luft och arbete ute gör en gott.

Imorgon bär det iväg med min Mor och Far på fiskeutflykt =)

Kram.



Väldigt suddigt men titta: Liv =)

4 kommentarer:

  1. Va kul när växterna har överlevt vintern. Här har vi oxå hållit på en del i trädgården. Så fint på er altan, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =)
      Ja så himla skönt det är nu när våren har kommit, att kunna vara ute och fixa och dona.
      Önskar dig en fin dag.
      Kram.

      Radera
  2. Jag satt med länge på altanen med en vän i går och bara njöt av det underbara vädret och skönt sällskap. I dag skymmer molnen solen här, kanske dags att få till att göra något inne istället då....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så synd, här har vi strålande sol idag med.
      Men ibland är det tacksamt med dåligt väder så hemmet inte gror igen inne =)
      Kram kram.

      Radera